Několik dní před ženevským automobilovým veletrhem – 2017 Geneva Motor Show, zveřejnila společnost Porsche svojí faceliftovanou verzi oblíbeného luxusního sedanu Porsche Panamera. Designově tento model vychází z konceptu roku 2012, jen zde bylo přidáno několik praktických věcí a trošku se změnil design. Obstojí nová varianta Sport Turismo na automobilovém trhu? Podle nás rozhodně ano.
Estetický rozdíl mezi „klasickou“ Panamerou a verzí Sport Turismo je vidět na první pohled. Díky prodloužené části střechy, nabídne Sport Turismo více prostoru nad hlavami cestujících vzadu a vzhledem ke konstrukci se také zvětšil zavazadlový prostor. Hlavní rozdílem oproti předchozí generaci je však možnost převozu tří pasažérů na zadní sedačce. Takže zde neplatí zažitá konfigurace 2+2 ale nyní je to plnohodnotný pětimístný automobil.
Vůz patří do pomalu se rozvíjející kategorie Shooting Brake a její počátky a užití v širším automobilovém průmyslu můžeme pozorovat od 60. let minulého století. Z moderních vozů tam patří Ferrari FF (2011), Jaguar XF Shooting Brake, BMW Z Coupé nebo Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.
Aktivní zadní spoiler pracuje ve třech rozdílných režimech, podle aktuální rychlosti a nastavení jízdního režimu. Pokud se vám nové Porsche Panamera Sport Turismo líbí, můžete si vybrat z pěti výkonových variant – Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid a samozřejmě Panamera Turbo.
Poslední varianta nabízí výkon 550 koní z dvojitě přeplňovaného V8 motoru o objemu 4,0 litru. Paradoxně nejrychlejší variantou je verze Panamera Turbo S E-Hybrid, která je plánována až na rok 2018 a nabídne výkon 680 koní – což z ní dělá druhé nejvýkonnější Porsche v nabídce automobilky, hnedka po verzi 918 Spyder. Původní varianta v konceptu, který byl představen v roce 2012 na veletrhu Paris Motor Show sice slibovala 749 koní z hybridní verze, ale i tak jsou tyto čísla na „rodinný vůz“ dostačující. Zbytek motorových variant nabízí výkony od 325 do 456 koní.