Porsche Cayman bylo od doby svého uveřejnění označováno spíše jako „baby“ Porsche, protože nabízelo decentní výkon v kombinaci s kvalitní technologií a nevypadalo tak „dámsky“ jako model Boxster. Byl to takový mezník mezi „opravdovým“ Porsche typu 911 a modelem Boxster. Jenže nové Porsche Cayman GT4 pro rok 2016 je jiné.
Pryč je ten beránek s decentním výkonem. Teď tu stojí téměř závodní speciál s 385 koňmi servírovanými v 7 400 otáčkách za minutu. Atmosférický motor o objemu 3,9 litru pochází z modelu 911 Carrera S a je vybaven klasickou šestistupňovou převodovkou, takže Vás nečekají žádná pádla pod volantem, ale klasické „Háčko“ jaké známe ze starších supersportů.
Co to znamená? Porsche tvrdí že nový model Cayman GT4 dokáže zajet „zelené peklo“ Nürburgring za sedm minut a 40 vteřin. Což je nepochybně skvělá hodnota, ale za tento čas to také zajede model Porsche 911 997 GT3. Takže otázkou spíše zůstává, jak bude nastavena cena, aby nebyla ohrožena prodejnost klasické 911. Protože tímto modelem se Cayman dostává do třídy opravdových GT, kde společnost už své modely má.
Nový Cayman GT4 je zhruba o 30mm nižší než předchozí verze a upravená aerodynamika pomáhá přitlačit vůz k zemi. Cokoliv na tomto voze je přizpůsobeno pro nejlepší požitek z rychlé jízdy. Na výběr proto máte keramický kompozitní brzdový systém (PCCB), lap timer pro měření času na okruhu nebo třeba sportovní sedačky z uhlíkových vláken (kompozitu). Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 4,2 vteřiny a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 294 km/h. Na baby Porsche docela dobrý hodnoty, co říkáte?