O tom že automobilka Porsche umí postavit závodní a zároveň civilní vozy se přesvědčujeme pomalu s každou příchozí generací modelu 911. A pro rok 2017 tomu samozřejmě nebude jinak.
Nové Porsche 911 RSR je doslova ultimátním závodním náčiním. Rodokmen soutěžního Porsche 991 se nezapře. Pravděpodobně proto se vývoj z velké části odehrával právě na závodních tratích po USA i Evropě (celkem přes 35 000 testovacích kilometrů). Díky čemuž je vozidlo kompletně postaveno podle specifikací FIA, aby se mohlo bez problémů zúčastnit závodu Le Mans 24 Hours GT.
Je skvělé že v dnešní době přeplňovaných supersportovních automobilů stále existuje točivý atmosférický motor o objemu 4,0 litru. U nového 911 RSR je navíc motor uložen těsně před zadní nápravou, takže koncepcí je to spíše automobil s motorem uprostřed.
Automobilka Porsche oficiálně uvádí, že se jedná o největší evoluci modelu 911. Veškeré komponenty jsou nové, celý systém podvozku, konstrukční rám automobilu, motor, převodovka a samozřejmě karosérie, která je přizpůsobena aerodynamice. Společně s inovovanými elektronickými asistenty a úplně novým „radarem“ pro detekci kolize v přední části, se jedná o doslovné state-of-art.
Nový „radar“ byl převzat ze soutěžních vozů z kategorie LMP1 (Le Mans Prototype) a reaguje opravdu bleskově i za téměř nulového světla, což se může v noci opravdu hodit.
No a kolik má tedy nové Porsche 911 RSR koní? Atmosférický plochý šestiválec produkuje 510 HP prostřednictvím 6-stupňové sekvenční převodovky s řazením pod volantem. Při váze pouhých 1 243 kilogramů (regulační minimum) půjde o velmi schopného konkurenta stávajícím vozům.