Nákupní rádce: Lamborghini Gallardo

V předchozím nákupním rádci jsme Vám ukázali, jak koupit Audi R8 a proč je skvělou variantou nejen na víkend, ale také na klasické denní ježdění. Nyní tady máme další díl a automobil ze stejného koncernu – Lamborghini Gallardo.

Předtím než začneme, je potřeba si ujasnit několik bodů:

  1. Je jedno kolik je Vám let, po hodině v sedačce Gallarda Vás budou bolet záda, ať už chcete nebo ne.
  2. Čas od času v kabině něco drnčí a chrastí – je to tvrdý supersport a ne houpavý francouz, proto je materiál náchylnější na uklepání.
  3. Kamkoliv přijedete, budete středem pozornosti. Jestli se Vám to nelíbí, kupte si Hondu.
  4. Tlačítka uvnitř interiéru jsou vyrobeny z levného plastu.
  5. Pokud je to možné, nekupujte auta vyrobená před rokem 2008 s převodovkou E-Gear.

Základy máme za sebou a můžeme se do toho pustit. Pokud si chcete koupit Lamborghini Gallardo, máte na výběr ze „čtyř druhů“ oddělených zpravidla faceliftem a roky výroby. Nové Gallardo si už nekoupíte, protože jeho výroba skončila v roce 2013. Nástupcem modelu Gallardo je Lamborghini Huracán.

Lamorghini Gallardo

 

Lamborghini Gallardo 2004 – 2005

První generace vozu, dnes za nejnižší cenu ale také s nejvíce poruchami. Ceny se pohybují od 60 do 65 000 euro (cca 1,6 – 1,8 miliónu korun) a nájezd je zpravidla v rozmezí 50 – 80 000 kilometrů. Je to nejlevnější Lamborghini, které si můžete koupit. Ovšem často s problematickou E-Gear převodovkou.

Hlavním problémem systému E-Gear je abnormální opotřebení spojky a občas nevysvětlitelné chování (přeřazování ve špatných otáčkách, nepřeřazení, nouzový režim apod.). Pro „odpálení“ spojky stačí v modelu E-Gear jen několik málo akčních rozjezdů, demonstrace síly z křižovatky nebo dlouhé stání v kolonách s popojížděním sem a tam (zdravíme dálnici D1 a Prahu!). Oprava celého systému vyjde mezi 350 – 550 000 Kč, což rozhodně není málo a vzhledem k pořizovací ceně vozidla je to i nesmysl.

Rozumným řešením je zvolit model s manuální šestistupňovou převodovkou (klasickým H-čkem) a pořídit kvalitnější spojku. V USA ji lze objednat od společnosti Clutch Technologies, která se na spojkové sady pro supersporty přímo specializuje.

Dalším „problémem“ který Gallardo první generace často trápí, je pískání brzd. Jestli je to špatnou směsí továrních destiček nebo systémem brzdových pístků nevíme, ale zvuk tření a pískání jako od staré Felicie u svého supersportu určitě nechcete. Originální brzdové destičky (v ceně zhruba 24 000 Kč) problém neřeší. Ale po chvíli hledání a zkoušení jsme nalezli dokonalou alternativu – brzdové destičky z automobilu Audi RS6, které nejen že nevydávají žádný zvuk, skvěle brzdí, ale jsou i nepatrně levnější (cca 16 000 Kč). Zadní brzdové destičky na Gallardu doporučujeme nahradit předními destičkami, z automobilu Dodge Viper.

Když už budete vybírat vysněný automobil, zkuste se podívat po tom, který bude mít vyčištěný motorový prostor (za sedadly v kabině). Snadno tak odhalíte případné unikající kapaliny a také uvidíte, jak se o vůz staral majitel. Barevné třmeny brzd jsou nejvýraznější v kombinaci s metalickým perleťovým lakem Verde Ithaca nebo Arancio Borealis.

První generace Lamborghini Gallardo nabízí nejlepší poměr cena/zábava. Ovšem musíte koupit vůz s šestistupňovou manuální převodovkou.

Luxusní Lamborghini Gallardo Spyder

 

 

Lamborghini Gallardo 2006 – 2008

Více výkonu, lepší zpřevodování, upravený interiér, opravené drobnosti, front lift systém, lepší E-Gear a konečně varianta bez střechy – Spyder.

Ačkoliv se úpravy od prvního modelu tolik neliší, celkově se vůz chová mnohem přátelštěji, ale zároveň je mnohem rychlejší. Může za to hlavně nové zpřevodování a vyšší výkon vozidla. A přestože jste se už správně rozhodli pro variantu s manuální převodovkou, nový systém E-Gear zde není tak strašný. Jenže si raději nechte manuál.

Jelikož došlo k navýšení poptávky po otevřeném modelu, Lamborghini se rozhodlo přijít s modelem Gallardo Spyder. A jelikož jsou za vším peníze, tak aby se ušetřilo na výrobě, vzniklo v těchto letech nejvíce Spyderů v celé historii modelu Gallardo.

Jenže problémy na sebe nenechali dlouho čekat a většina modelů Spyder má problémy se zavíráním střechy. Čas od času se střecha v polovině procesu zasekne nebo nefungují senzory a vůbec se zavírat nezačne. A to může být v případě přicházejícího deště lehce nepříjemné. Oprava není nic náročného a zvládnou ji v autorizovaném servisu doslova za pár hodin. Jenže koupit si vozidlo, které v dané době stojí necelé 3 milióny korun a pak trávit hodiny v servisu, je přinejmenším opruz. Jestli hledáte Lamborghini Gallardo Spyder, tak koukejte po roce 2008 a pokud možno s co nejmenšími návštěvy servisu.

Lamorghini Gallardo 560-4 Spyder

 

 

Lamborghini Gallardo LP560 2009 – 2010

Gallardo druhé generace. Agresivnější exteriér vozu, silný motor a výrazně vylepšený E-Gear.

Lamborghini Gallardo první generace bylo nádherné vozidlo, ale s příchodem modelu LP se z něho stala třešnička na designovém dortu. Drobné detaily jako jsou větrací otvory, světlomety, přepracovaná zadní světla a nárazníky, dostali automobil na zcela jinou úroveň.

Geniální tah automobilky, kdy je vůz nejen agilnější a designově povedenější, ale také ztrácí méně na hodnotě. Ceny modelu LP560 dnes začínají na 89 000 euro (cca 2,2 miliónu korun) a jsou s nájezdem zpravidla do 50 000 kilometrů. Co je ale hlavní, tak většina dětských much jako je pískání brzd, velmi problematický E-Gear, selhávání střechy u modelu Spyder nebo i strašná grafika navigačního systému jsou pryč. A to zejména díky silnějšímu vlivu koncernu Audi. Ale samozřejmě i zde není úplně všechno, jak má být.

E-Gear i v tomto roce občas zazlobí a citlivost při přeřazování mu je poměrně cizí. Ale není to vůbec tak hrozné jako u předchozích modelů a lze s tím celkem běžně jezdit. Nevýhodou je, že pokud budete chtít manuální převodovku u řady LP, bude její hledání ještě složitější než u předchozích modelů, protože jich bylo vyrobeno jen pár. Následující problém je spíše estetický, ale panely a tlačítka z levného plastu by do interiéru takto drahého auta patřit neměli. A sedačky už také nejsou co dřív, tyhle jsou ještě více nepohodlné (ne sportovnější) a tvrdší.

To nejlepší co můžete z této řady koupit? Lamborghini Gallardo LP560 Coupe E-Gear (nejlépe manuál) z roku 2010.

Jak koupit Lamborghini Gallardo 

 

 

Lamborghini Gallardo LP550-2 2011 – 2013

Poslední generace Gallarda která je téměř dokonalá. Mezi nejvýraznější úpravy patří pohon zadních kol, absolutně bezchybný systém E-Gear, přepracovaná zadní část vozu a sedadla ve který se nedá téměř sedět.

Po zkušenostech z LP560 jsme nečekali, že nás Gallardo může ještě něčím v pozitivním slova smyslu překvapit. Ale nové LP550 nám doslova vyrazilo dech! Zatímco model LP560 byl trošku nudný a těžkopádný díky systému řízení pohonu všech kol (AWD), nové Gallardo LP550 všechny neduhy odstranilo.

Nový model je ještě ostřejší než předchozí LP560 a díky pohonu zadních kol je to na silnici opravdové peklo. E-Gear který zde reaguje neuvěřitelně rychle a přesně, nás pomalu přesvědčil o tom, abychom jej v tomto nákupním průvodci nezmiňovali a vše mu prominuli. Ale i když je nové Gallardo LP550 téměř dokonalé, pár „much“ se najde i zde.

Tak třeba sedačky. Jestli vydržíte sedět bez hnutí a jakékoliv bolesti na trase Praha – Brno, můžeme Vám gratulovat. Sedadla v novém modelu jsou sice nádherná (zvláště s „diamantovým“ prošitím) ale setsakra tvrdá. Tyhle sedačky patří do soutěžního speciálu, kde po projetí pár kol na okruhu vysedáte a ne do víkendové hračky, kde určitě chcete strávit více než 60 minut za den.

Poslední model roku 2013 taky trpí na čidla lambda sondy (to lze vyřešit upraveným výfukovým systémem a jednotkou), čidla TPMS – kdy vyhodnocují špatný tlak v pneumatikách a na váhu vzduchu. Ve většině případů nejde o zničená čidla a postačí zajet na kalibraci do servisu, ale občas je potřeba prostě koupit nové díly.

Lamborghini Gallardo LP550-2 je téměř dokonalý supersport a těch pár much které má, mu rádi odpustíte. Pokud nezáleží na ceně, rozhodně doporučujeme model vyrobený v roce 2013. A tentokrát to nebude Coupé, ale verze Spyder s upraveným výfukovým systémem Corsa.

Řev desetiválcového motoru, otevřená střecha a pohon zadních kol se Vám dostane pod kůži jako nic jiného.

 

Máte nějaký dotaz ohledně automobilu nebo Vás zajímá něco jiného? Neváhejte nám napsat do komentářů nebo na adresu info@luxurio.cz!

Lamborghini Gallardo Spyder LP570-4 Lamborghini Gallardo Superleggera Lamborghini Gallardo Spyder Superleggera Lamborghini Gallardo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Za fotografie děkujeme Stephen Hennessey, Axion23,Damian Morys, Supermac1961, Bryce Womeldurf, Daniel Dionne & Casey Boldovi.

Koukněte také na

Bentley Bentayga V8

Dech-beroucí luxusní SUV od společnosti Bentley se dočká další motorizace. Původní Bentley Bentayga 6.0 TSI …

Napsat komentář