Pagani Huayra patří mezi nejkrásnější supersporty jaké kdy italský automobilový průmysl stvořil. A o to více je zajímavé že to dokázal jediný člověk – Horacio Pagani, jen za pomoci několika svých přátel a kolegů. Nová limitovaná edice Pagani Huayra BC představuje prozatím to nejlepší, co můžete od automobilky Pagani získat.
Pagani Automobili S.p.A totiž není jen klasickou továrnou s automatickými roboty na sportovní vozy. Žádné zástupy anonymních pracovníků „u linky“ nečekejte. Společnost, kterou tvoří necelých 60 zaměstnanců si zakládá hlavně na osobním přístupu. Není zde proto typické rozdělení na „šéfa x zaměstnance“, ale otevřená a přátelská firemní kultura. Možná právě proto neměli investoři problém složit zálohu na model Huayra, když byl pouze jako studie na papíře v roce 2011 a až rok na to, přijížděli první vozy k zákazníkům. O přístupu k zákazníkům také svědčí i přívlastek BC, který náleží italskému multimilionáři Benny Caiola – jakožto prvnímu zákazníkovi automobilky Pagani a blízkému příteli Horacia Paganiho.
Několik měsíců zpět se také objevili spekulace že Horacio Pagani chystá úplně nový vůz. Ale ve skutečnosti šlo pouze o tuto limitovanou edici Pagani Huayra BC. Což je jak si ukážeme dále, téměř nový vůz.
Limitovaná edice Pagani Huayra BC nabízí oproti klasickému modelu pouze několik, avšak ne nepatrných vylepšení. Jedním z nich je zvýšení výkonu motoru o 60 koní na celkových 789 koní a na 1 099 Nm (namísto 1 000 Nm) točivého momentu. Ale to hlavní, není výkon dvojitě přeplňovaného V12 6.0 motoru od AMG. To hlavní je vylepšená karbonová karoserie a nová robotizovaná sedmi-stupňová manuální převodovka. Kterou dodává společnost Xtrac, specialista na převodovky pro vozy Formule 1, IndyCar, GT nebo i Moto GP. Největší výhodou nové převodovky je použití uhlíkových (karbonových) komponentů na synchronech a elektro-hydraulické řízení celého ústrojí. Díky tomuto vylepšení bylo odebráno až 40% váhy hnacího ústrojí v porovnání s dvoj-spojkovým řešením.
Vylepšeno nebylo jen hnací převodové ústrojí a motor, ale také veškeré související prvky. Nový ultralehký titanový výfukový systém, závodní brzdy Brembo a tvrzená zakázková litá kola se rapidně podepsala na snížení váhy. Pagani Huayra BC také přichází s nově vyvinutým speciálním kompozitem, který je o 50 % lehčí a zároveň o 20 % pevnější než uhlíková vlákna (karbon). Jednoduše ten nejlepší materiál pro supersportovní vozy. Díky všem těmto vylepšením se tak podařilo snížit váhu o neuvěřitelných 132 kilogramů při zachování komfortu standartní verze!
Pokud si to tedy sečteme, tak máme 789 koní a pohotovostní váhu 1 218 kilogramů. To znamená, že už nejsme v kategorii luxusních supersportů, ale spíše moderních hypersportů. Očekávejte zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3 vteřiny a maximální rychlost přes 383 km/h.
Ačkoliv to tak vypadá, nejde jen o úpravy „pod kapotou“ které nejsou vidět. Každý prvek karoserie (kromě střechy) prošel úpravou. Přední spoiler byl prodloužen, došlo ke zvětšení předních nasávacích prostor, upraveny jsou také boční prahy pro odvod bočního vzduchu a upraveno bylo i zadní křídlo a difuzor. V interiéru se nic nezměnilo, takže se můžete těšit na ručně broušené aluminium, výběrovou kůži v kombinaci s Alcantarou, karbonové panely a jiné fascinující detaily.
Limitovaná verze Pagani Huayra BC vznikne v edici pouhých 20 kusů. Cena je nastavena na 2 300 000 euro (cca 62 500 000 Kč), ale pokud jste se rozhodli právě vyrazit do banky, máte smůlu. Všechny vozy jsou již prodané.