Po nedávném představení nového Cadillacu CTS-V, tady máme další „american muscle“. Jména se nyní chopila automobilka Ford se svým staronovým modelem Ford GT. Ten si můžete prohlédnout na probíhající výstavě v Dietroitu – North American International Auto Show.
Nový Ford GT 2016 je kompletně vyroben z nejkvalitnějších dnešních materiálů, takže zde nalezneme uhlíková vlákna, kompozity a slitiny hliníku. Díky tomu patří nové GT mezi nejlepší automobily s poměrem výkon-váha na světě. Když jsme u toho výkonu, nový Ford GT je vybaven twin-turbo Ecoboost přeplňovaným V6 motorem s výkonem přes 600 koní (447 kW) o objemu 3,5 litru. Bohužel bude k dispozici pouze sedmistupňová transaxle převodovka s dvojitou spojkou. Klasické „Háčko“ na které jsme byli zvyklí v předchozím GT tu nenajdeme.
Že se design automobilu rozhodně povedl, dokazuje i získané ocenění EyesOn Design Award za nejlepší vzhled sériově vyráběného vozu. Jak říká více prezident Ford Motor Company oddělení Designu, Moray Callum „Ford a jeho zaměstnanci jsou poctěni, že jsme obdrželi toto ocenění“. A dodává „Na novém Fordu GT je skvělá věc, že jsme byli schopni udržet podstatu původní GT40 při výrobě auta v 21. století. Špičková technologie a inženýrství GT, má demonstrovat výkonnost a odhodlání inovací v každém aspektu našeho podnikání.“
Pokud se podíváte na nové GT, přijde Vám že muselo strávit více hodin v aerodynamickém tunelu než na rýsovacím prkně. Oblé tvary, kterými oplývala i předchozí verzi jsou zde promyšleny do posledního detailu a zaručují maximální možný přítlak za každé situace. Nasávání studeného vzduchu (motor je uložen uprostřed) a rozvod pro chlazení brzd před zadním kolem jsou potvrzením, že konkurence v podobě Porsche 911 GT3, McLaren 650S, Lamborghini Huracán nebo i nově příchozí Ferrari M458-T bude mít co dělat. Ostatně, sparťansky ale vysoce účelně zařízený interiér je toho dokonalým příkladem. Při pohledu na kokpit a zvláště volant je Vám jasné že inspirace pochází z vozů F1, kdy jsou před řidičem zobrazovány pouze ty nejdůležitější údaje.
To nejlepší na konec. Nedíváme se na koncept nebo školní studii nějakého projektu. Díváme se na hotový supersportovní vůz, který jde příští rok do výroby!