Ačkoliv by se mohlo zdát, že britský automobilový průmysl je tvořen pouze značkami Aston Martin, Land Rover, Jaguar a spoustou závodních stavebnic, opak je pravdou. Aktuálně Británie čítá nad 25 aktivních značek automobilových výrobců. A zrovna jedna britská automobilka hodlá ukázala světu novinku – retro automobil prošpikovaný high-end technologií.
Bristol Cars vznikli již před 71 lety, ale posledních 5 let se společnost specializuje spíše na zakázkové ruční úpravy. Jenže časem a vlivem špatných rozhodnutí byla společnost na pokraji bankrotu. A stejně jako v dobré pohádce se i zde našel „princ“ v podobě investora a společnost zafinancoval.
A díky tomu se dostáváme k automobilu o kterém je tento článek. Bristol Cars totiž představují svůj nový automobil Bristol Bullet – což je hardcore speedster s ladnou karosérií z uhlíkových vláken, motorem V8 z BMW a vším co má dnešní moderní vůz mít.
Motor o objemu 4,8 litru od společnosti BMW byl v továrně upraven na výkon 370 koní a ještě zajímavější hodnotu kroutícího momentu – ta je totiž úplně stejná jako výkon (370NM). O tom že automobil asi solidně pojede není pochyb. Váha Bulletu se pohybuje na hranici 1 150 kilogramů a zrychlení je deklarováno hodnotou 3,8 vteřiny z 0 na 100 km/h. Elektronický omezovač rychlosti je standardní jako u vozu BMW, tedy nastaven na 250 km/h.
Ačkoliv to všechno zní jen jako by byl automobil konstruován pro rychlost, najdeme tady i přemíru luxusu, na kterou jsme zvyklí ze superprémiových automobilů té nejvyšší třídy. Z elektroniky vás potěší multi-dotykový display v palubní desce s digitálním rádiem a konektivitou Bluetooth nebo Wi-Fi, například pro připojení k chytrému telefonu. Propojení klasického interiéru sportovního vozu s moderní technologií skvěle kontrastuje a nepůsobí nikterak rušivě.
Na druhou stranu, pokud by se vám přístrojová deska nelíbila, máte možnost objednat si ji dle přání, například celou ze dřeva nebo uhlíkových vláken. Sedět budete v pohodlných sedačkách, které jsou ručně zpracovávány z výběrových britských kůži.
Zdá se, že nový management firmy rozumí požadavkům svých klientů a tvrdě pracuje na tom, aby značku udržela na živu co nejdelší dobu – což je pro nás, milovníky rychlých a dobrých automobilů dobrá zpráva.