Porsche 911 R – klasika, pro opravdové řidiče

Neznáme legendárnější sportovní automobil, který se vyrobil v tolika verzích než Porsche 911. Respektive označení 911 zůstává, ale dle varianty to máte verzi Carrera, Carrera 4S, Targa, Turbo, Turbo Cabriolet, GT2, GT3, GT 3 RS, ClubSport apod.

I pro člověka a nadšence, který se ve sportovních automobilech pohybuje, může být někdy označení vozů 911 matoucí. A nyní přibyla další verze – Porsche 911 R.

Limitovana edice Porsche 911 R

Jenže ono tak nejde o úplně obyčejnou „další verzi“, ale o dokonalý návrat ke kořenům motorsportu a zábavy za volantem. Nejnovější trendy v automobilovém průmyslu jsou downsizing, přeplňování, dvou-spojkové automaty a veškeré peripetie, se kterými sice možná budete na silnici rychlejší, ale zábava za volantem, bude lehce upadat. Nebo lépe řečeno, abyste se bavili jako v automobilech ze „staré školy“, budete muset dosahovat rychlostí hodně nad limit.
Naštěstí si tyto fakta inženýři ze společnosti Porsche uvědomili, a vznikla limitovaná edice Porsche 911 R.

Porsche 911 R limitovana edice

Abyste se při jízdě bavili, budete se muset soustředit, vypočítávat vjezdovou rychlost do zatáček, počítat s přetáčivostí/nedotáčivostí a celkově za volantem fungovat. Sice není 911R žádná „zákeřná bestie“, která by Vám sebemenší chybičku neodpustila, ale elektronika Vás zde moc nezachrání. Odměnou za to bude notná dávka adrenalinu, která Vám vykouzlí úsměv na tváři, kdykoliv si na projížďku vzpomenete.

Porsche 911 R

Porsche 911 R přijíždí s odlehčeným interiérem, motorem z modelu 911 GT 3 RS a hlavně, s manuální šesti-stupňovou převodovkou. Plochý šestiválec o objemu 4,0 litru produkuje výkon 500 koní při 8 000 otáčkách (na omezovač narazíte při 8 500 ot/min) a točivý moment 460 Nm při 6 250 otáčkách za minutu. Karosérie vozu je protkána moderními kompozity a materiály jako jsou uhlíková vlákna (karbonová kapota, podspoiler), magnézium (celá střecha) a polykarbonát (čelní a boční skla).

Porsche 911 R interier

Zadní sedadla mají samozřejmě také vliv na váhu, stejně jako „drobnosti“ typu dveřních klik, takže všechno pryč. Že potřebujete radio a klimatizaci v polozávodním autě? Je nám líto, tady jde o zábavu za volantem a ne pohodlné ježdění k moři. Celkem se podařilo uspořit 50 kg a snížit váhu vozu na velmi příjemných 1 370 Kg.
Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,8 vteřiny a 911 R se zastaví na maximální rychlosti 323 km/h.

Limitovaná edice - Porsche 911 R

O následné zastavení se postará brzdový systém Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) s brzdovými kotouči o průměru 410 mm na přední nápravě a 390 mm na nápravě zadní. Brzdy jsou „ukryty“ pod 20-palcovými hliníkovými koly, obutými do performance pneumatik o rozměru 245 mm vpředu a 305 mm vzadu.
Písmenko „R“ v názvu modelu neznamená „Racing“, ale odkazuje na speciální homologační verzi 911 R z roku 1967 pro evropský závod Targa Florio.

Limitovaná edice Porsche 911 R je prodávána za částku 190 000 euro (cca 5,2 miliónu korun) a vzniká v edici pouhých 991 kusů. První vozy jsou zákazníkům dodávány od června 2016.


Porsche 911 R interior Porsche 911 R limitovaná edice Limitovaná edice Porsche 911 R Limitovaná edice vozu Porsche - Porsche 911 R

Koukněte také na

Bentley Bentayga V8

Dech-beroucí luxusní SUV od společnosti Bentley se dočká další motorizace. Původní Bentley Bentayga 6.0 TSI …

Napsat komentář