Pekelně rychlá motokára: Lotus Exige Sport 380

Lotus Exige Sport 380 je zářným příkladem sofistikovanosti a závodního inženýrství skloubeného do jedinečného vozu. Britské automobilce známé svými sportovními vozy s motory usazenými uprostřed, se podařilo vyrobit nejagresivnější a zároveň nejlehčí sportovní náčiní. Nový Exige tak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 3,7 vteřiny a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 286 km/h. Kdo někdy v této „motokáře“ seděl, dokáže si představit jaké to je uhánět rychlostí vyšší než povolenou, klikatými okreskami v automobilu, který je vysoký zhruba do pasu dospělého člověka.

Fascinující zrychlení je dáno váhou, která v tomto případě činí téměř neuvěřitelných 1 066 kilogramů a včetně náplní rovných 1 100 kilogramů. Což působí v dnešním světě supersportovních automobilů, které váží klidně i 1 800 kilogramů jako sci-fi. Pro představu, malý automobil typu Opel Corsa váží 1 166 kg.

lotus-exige-sport-380-recenze

Poděkovat za to můžeme zejména rozsáhlému použití uhlíkových vláken (karbonu) napříč celým vozem. Na váze mají svůj podíl také sedačky, které jsou nyní vyrobeny z karbonu a obšité Alcantarou, které doplňuje zadní okno z polykarbonátu (značná úspora váhy) nebo lithium-ion baterie (dalších -10 kg), popřípadě ultralehká kovaná kola. V závodním voze skoro nic z hlediska komfortu nepotřebujete, takže ani tady nečekejte „tunu“ tlumícího polstrování a špičkový Hi-Fi systém s dvaceti reproduktory. Musí vám vystačit stereo systém Clarion s funkcí bluetooth a karbonové výplně dveří obšité taktéž Alcantarou.

motokara-lotus-exige-sport-380

Zdrojovým agregátem je motor od Toyoty konstrukce V6 o objemu 3,5 litru a přeplňovaný kompresorem. Upravena byla řemenice kompresoru pro získání vyššího plnícího tlaku, vyměněno palivové čerpadlo za výkonnější, modifikována řídící jednotka a nový výfukový systém – téměř identický jako u modelu Lotus Evora. V řeči čísel to pak znamená 380 koní při 6 700 otáčkách a velmi příjemných 410 Nm. Ačkoliv k tomu dnešní trend supersportovních vozů nesměřuje, v Lotusu zachovali ducha ryzího požitku z jízdy a vůz je k dostání pouze s šesti-stupňovou manuální převodovkou. Ta navíc získala chladič oleje, aby nedocházelo k jejímu přehřívání, když byste vzali automobil na závodní okruh.

lotus-exige-sport-380-2017

Na silnici vás udrží kromě britských tlumičů Nitron, také přepracované aerodynamické prvky. Tím prvním je přední „lízátko“, které nově vyvine přítlak až 140 kilogramů na přední nápravu a přední „air blades“ na krajích nárazníků díky kterým je přilnavost v zatáčkách lepší až o 60 %. Následují semi-slick pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (dříve Lotus používal značku Pirelli) a kvalitní brzdy od AP Racing s dvoudílnými kotouči pro lepší chlazení. Zadní křídlo a difuzor se poté starají o vyrovnaný přítlak na zadní nápravu a správné proudění vzduchu pod automobilem.

Zákazníci si mohou koupit Lotus Exige Sport 380 v jedné z deseti individuálních barevných kombinací. Pokud zvažujete že by automobilu bylo na silnici škoda a chcete raději na okruh, doporučujeme přikoupit balíček v ceně 3 200 liber s názvem „Track Pack“. Zde navíc dostanete stavitelné tlumiče Nitron a nastavitelné stabilizátory od společnosti Eibach.

pekelne-rychla-motokara-lotus-exige-sport-380

Kolik za to všechno zaplatíte? Základní cena modelu Exige Sport 380 začíná na 67 900 librách (cca 2 175 000 Kč) ve Velké Británii a na 89 900 euro (cca 2 430 000 Kč) v Německu. Výhoda nákupu z Německa je například bližší servis a levostranné řízení, na které jsme tady v Evropě přeci jen více zvyklí.

recenze-lotus-exige-sport-380 lotus-exige-sport-380

Koukněte také na

Bentley Bentayga V8

Dech-beroucí luxusní SUV od společnosti Bentley se dočká další motorizace. Původní Bentley Bentayga 6.0 TSI …

Napsat komentář